دکتر محمد حسن نجفی

یزدفردا :دکتر محمد حسن نجفی:انگار قصه تاريخ را پاياني نيست ،‌ يك روز شوق امام اولين براي ارشاد خلق كه فرمود سلوني قبل ان تفقدوني را به سئوالي بچه گانه ،‌ بر خواسته از كوتاهي فكر به شقشقة هدرت فرو مينشانند وديگر روز ، پيشاني اباعبدالله كه به ارشادشان سخن ميگفت به سنگ حماقت و ناداني هدف ميگيرند و چشمان مشتاق هدايتش را به خون فرقش آكنده ميكنند ، زماني براي امتحان امام جود وسخا مجلس ارزيابي ميگذارند و برايش از ناداني خود دليل مي آورند و . . . . .

اين داستان ادامه دارد تا آنجا كه حكام زور و زر براي ناداني خود عبد العظيم حسني را به ري در غربت ميفرستد و ملا صدراي ملا را آواره كوه و بيابان !

 اما غافلند كه حتي اگر لبان فرخي و سيد اشرف الدين قزويني (نسيم شمال )را به كينه دين و ملت بر هم بدوزند وآزادگان را به بند بكشند ارزش زر كم كه نميشود هيچ !

ارزش سنك ذره اي بها نميگيرد ، هر چه تلاش كنند كه ياد رشادت خاموش شود ،هجوم مردم براي وداع با سيد جواد همه را نقش بر آب ميكند و هرچه بنشينند كه از مقدار فالف بين قلوبهم كاسته شود خداست كه به دست خود اشتياق حضور را در درون مردم نه براي فرد كه به عزت اسلام در يزد و اصفهان و اكنون كرمان بر ميانگيزد و عجيب است هر گاه اين جماعت هزار رنگ عقده خود را نميتوانند بر همت مردم خالي كنند به سمت افراد نشانه ميروند ! اما چه باك ؟

 سراغي كه ما از شيعه داريم ، اينها برايش نه اندك كه هيچ است ،‌ اينكه براي خدا و براي حفظ ناموس اين ملت جان در طبق اخلاص بگذاري و سالهاي اسارت را به صبر بگذراني ،‌ همتي ميخواهد كه لياقتش به همگان نميرسد از آن بيشتر توفيقي است كه خدا به آدم براي اين همه صبر ميدهد ،‌ لياقت حفاظت از كلام خدا و بسط انديشه دين مداري . و اندوهي بر آن نيست اگر عده اي نادان بخواهند چهره اش را به خاكستر بازيهاي سياسي مكدر كنند ،‌ مگر آبروي ماچه مقدار است در برابر رنجي كه حبيب خدا برد? و چه بگوئيم بهتر از آنكه فاستقم كما امرت

گفتنی است " در پی مصاحبه مهندس اولیاء با پارلمان نیوز قبل از سفر رییس جمهور به یزد واکنشهائی توسط افراد مختلف در جامعه صورت گرفت که تحت عنوان های "در پاسخ به صحبت هاي نماينده مردم"اتهام نماينده مردم يزد به استاندار و فرماندار يزد "همشهري‌هاي خاتمي "-حميد رسايي  :بي احترامي نماينده يزد به مردم دارالعباده ! "-حاشیه های خواندنی از سفر دکتر احمدی نژاد "نماینده مردم باید از مردم دارالعباده یزد عذرخواهی کند "-نماينده بافق :بزرگترين توهين آن است كه بگويند يزدي ها براي ناهار به استقبال آمده بودند "یک یزدی :اقای خاتمی مدعیان یاری و جمهوریت باب توهین به مردم را باز کردند"نماینده مردم تفت و میبد:در استقبال رییس جمهوری دیگر شهرستان ها با سازماندهی قبلی به یزد نیامدند "-علی رغم هذیان گویی ها، یزدی ها سنگ تمام گذاشت"سخن كوتاه هفته نامه جام يزد با مهندس اولياء "-بی مهری به مردم یزد""حضور پرشور و همراه با شعور و كم نظير مردم دارالعباده "جریان سازان وغوغاسالاران در یزد به دنبال چه" وموافقین سخنان نماینده مردم شریف یزد نیز مطالبی را تحت عناوین "تبليغات زودهنگام و گسترده ی انتخاباتی در يزد آغاز شد "تحلیل روزنامه اعتماد از استقبال يزدي ها"-پاسخی به مطلب نماینده مردم باید عذرخواهی "در یزدفردا منتشر شد و در ادامه توزیع بیانیه جمعی از خانواده شهدا (جمعی از اقشار مختلف مردم یزد و"ودر ادامه واکنش نماینده مردم یزد و صدوق تحت عناوین  نماينده اصلاح طلب يزد:مردم قطعاً به خاطر شام و ناهار به استقبال احمدي نژاد نيامده بودند "مهندس اولیاء در در گفتگو ایلنا : در مجموع، دستاوردهای جلسه هیات وزیران را خوب" منتشر شد و خبر شکایت یزدی ها از یک نماینده به دلیل اهانت فاحش اين نماينده به مردم  در رسانه ها منتشر گردید که بیانیه 44 نفره به حمایت از اعتراضات و سخنان مهندس اولیاء نماینده مردم محترم یزد و صدوق صادر و در یزدفردا منتشر شد .در پی صدور بیانیه 44 نفره نامه سرگشاده دکتر محمدرضا شایق خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره حامیان مهندس اولیاء در یزد فردا منتشر شد و در واکنش به این نامه سرگشاده یکی از امضاء کنندگان این بیانیه در نامه ای خطاب به دکتر شایق مطالبی را عنوان نمود که این نامه  خود باعث واکنشهائی شده که تحت عناوین "پاسخ یکی از شاگردان استاد شایق به نویسنده نامه سرگشاده خطاب به استاد شایق "دکتر محمد رضا شایق : اما استعمال عبارت پرخاشگرانه در برابر بیان مستدل و محترمانه ، در ادبیات اصلاحات دور از انتظار نیست "بیانيه 44 تن از شهروندان يزدي و نامه سرگشاده آقاي شايق از نگاه آیینه یزد "استفاده ابزاری از جایگاه دین برای رسیدن به مقاصد سیاسی محکوم به شکست است  "اخیرا برخی مدعیان اصلاح طلبی در پاسخ نامه استاد آزاده حاج محمدضا شایق ، رعایت حداقل ادب را ننموده و ایشان را به عناوینی سخیف متهم نموده اند"حجت الاسلام غضنفری مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد :صاحب نظربودن استاد شایق در مباحث تفسیر وترجمه بر اهل علم واساتید حوزه ودانشگاه وعلمای استان وبعضا علمای کشور پوشیده نیست "میرزا محمد کاظمینی "شایق وسیاست" در یزدفردا منتشز شد .

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا